9 sposobów na tytuły internetowe

Raz to będzie pytanie, innym razem stwierdzenie albo niedopowiedzenie, może też być wykrzyknienie. Nie ma jednego skutecznego sposobu, wszystko zależy od kontekstu – rodzaju komunikatu, grupy odbiorców, oczekiwanych efektów. Jedno jest pewne! Krótko, zwięźle i na temat, ale niekoniecznie wprost – to zasada, której warto się trzymać.

Po pierwsze: wyliczanka – 10 sposobów, 5 etapów, 3 kroki

Przykłady: 5 sposobów na szczupłą sylwetkę, 5 etapów tworzenia tekstu, 3 kroki do wolności finansowej

Po drugie: rady – jak zrobić…? od czego rozpocząć?

Przykłady: Jak skręcić szafę? Jak pozbyć się tłustej plamy? Od czego rozpocząć naukę hiszpańskiego?

Po trzecie: pytania

Przykłady: Jak zmienia się życie mieszkańców południowej Polski? Jak nieśmiałość i brak wiary w siebie stają się powodem samotności? Jak kształtowały się ceny mieszkań w ostatnim kwartale bieżącego roku?

Po czwarte: nazwisko sławnej osoby

Przykłady: Robert Lewandowski zagra w nowej drużynie, Profesor Bralczyk o najczęściej popełnianych błędach, Zasady szczęśliwego życia według Dalajlamy

Po piąte: nazwa firmy

Przykłady: Lidl i Aldi już nie tylko handlują, teraz również budują mieszkania, Kawiarnie Costa Coffee w nowej odsłonie, Pierwszy sklep TK Maxx na Pomorzu

Po szóste: zachęta do działania

Przykłady: Zbuduj zespół lojalnych pracowników, 15 minut dziennie z Ewą Chodakowską, Kto rano wstaje, temu…

Po siódme: prowokacja, sensacja

Przykłady: Urzędnik miejski przyjął łapówkę w zamian za przyśpieszenie wydania pozwolenia na budowę, Kierowcy ZTM otrzymują pensję z miesięcznym opóźnieniem,

Po ósme: intryga

Przykłady: Czekolada szczęścia nie daje, Dżinsy uciekają z Łodzi, Gaz ma łączyć, a nie dzielić

Po dziewiąte: news

Przykłady: Antysmogowy chodnik na ulicach warszawskiego Wawra, Ponad połowa Polaków w minionym roku nie przeczytała ani jednej książki, Rozpoczęto remont ulicy Krzywoustego.

Dodaj komentarz